Zenith

Mihaieros

Member
Un batranel cu suflet mare si bun ce se incapataneaza sa mearga.
De ar putea vorbi, probabil ne-ar povesti multe intamplari interesante.
1zenith.JPG
 

timetwister

Administrator
Membru personal
Servus Mihai

Interesanta piesa. Curios carui serviciu a apartinut. Poate reusesti sa adaugi poze si cu capacul si mecanismul.
In lipsa pozelor, nu pot decat sa speculez ca a apartinut unui "frate de arme" din "Mica Intelegere", posibil Cehoslovacilor.. Insa si mai curios de ce cu secunda centrala si nu si "Special". "Pistruiul" de pe cadran, un efect al descompunerii materialului luminos (radiu), il fac "special" in lipsa.
Patina si gradul de conservare sunt absolut dementiale.

Felicitari!
 

Mihaieros

Member
L-am intrebat si pe baciul Konrad Knirim despre ceas si iata ce mi-a raspuns:
Eine schöne und heute begehrte Fliegeruhr der 30er Jahre, aber nicht offiziell vom Militär beschafft. Dennoch wurden diese Art Uhren noch viel im 2. Weltkrieg von Piloten getragen.
Anbei eine Seite dazu aus meinem Buch.
Gruß von Konrad

In traducere Google:
Un ceas de pilot frumos și căutat din anii 1930, dar nu este achiziționat oficial de către militari. Cu toate acestea, acest tip de ceas a fost încă purtat foarte mult de piloți în al doilea război mondial.
Iată o pagină din cartea mea.
Salutări de la Konrad

zenith.jpg
 

Mihaieros

Member
Intre timp ceasul a mai fost un pic cosmetizat - adica i-am polishat geamul. Acum arata mult mai bine fara zgarieturile de pe geam. E mult mai clar.
Mai jos cateva poze cu mecanismul si spatele.
Dar se poate vedea ca geamul din interior, de sub capac, lipseste... pentru ca nu am gasit un geam potrivit - subtire si doar un pic bombat...

IMG_4319222.JPG
IMG_43.JPG
 

timetwister

Administrator
Membru personal
Cunosc fotografia de grup din volumul "Militaruhren", precum si textul.
Dupa primul razboi, Germaniei i-au fost impuse mai multe sanctiuni, cum ar fi interzicerea productiei de echipamente militare (inclusiv aparate de zbor). Dl. Knirim merge mai departe si presupune ca daca nu exista industrie militara, nu existau nici ceasuri militare, dar ca existau ceasuri "pilot".
Insa nu cred ca dl. Knirim are intotdeauna dreptate. Germania a reusit, pe langa productia interna, sa importe prin diverse alte cai ceasuri "militare" sau, cel putin, pentru elitele militare.
Exista si cateva exemple de comenzi Omega printr-un "agent" Wehrmacht, desi Omega spune ca < oficial > nu a livrat ceasuri catre "ministerul de razboi" al Drittes Reich (ca si cum s-ar fi dezis de Axa, dar ce te faci, ca au livrat si catre "Camasile Negre").
Iata doar un exemplu: https://omegaforums.net/threads/time-is-short.66562/

In legatura cu cel de-al doilea ceas, mai precis, dl. Knirim s-a grabit sa spuna ca nu poate fi vorba de o comanda militara. Vezi insa ce scoate dl. Monachon din "palarie" (arhiva), pe vremea cand inca mai era in fruntea muzeului.

Imi permit alte cateva observatii:

Se poate ca acest Zenith cu secunda centrala indirecta sa fi fost fabricat inainte de anii 1930. Cred ca am vazut acum multi ani un astfel de ceas, cu secundar periferic, cu un extras de arhiva, datat sub 1930.
Se cunoaste ca Zenith livra inca din anii 20', astfel de ceasuri tehnice, si, sigur, posesorii au intrat in razboi cu ele la mana:


Apoi aceste ceasuri cu cadrane tehnice (si luminoase, evident, pentru zbor pe timp de ceata, ploaie, noapte, etc.), carcase cu luneta rotativa, anse largi, plate si curbate, nu puteau fi adresate maselor si deci nu puteau ajunge la vanzare in vitrinele comerciantilor de epoca (si din cauza timpului de fabricatie, dar mai ales din cauza pretului). Cererea era suplinita pe baza de comanda. Si fie ca era o comanda prin intermediul unui minister, fie ca era o comanda privata, acestea ceasuri nu ajungeau in posesia unui parasutist amator, ci, mai precis, in posesia unui ofiter instruit in arta zborului.

Acum, ca ceasul in speta a facut serviciul militar sau nu, ma depaseste. O interogare la arhiva s-ar putea sa-ti ofere raspunsuri in acest sens: https://www.zenith-watches.com/en_us/order-certificate

Insa felul in care a fost conservat, il plaseaza intre premiantii ceasurilor Pilot.

Uite si un coleg de generatie, din "cazarma" Aliatilor:

IMG_5185.JPG
 

Alexvintage

New member
Felicitari pentru ceas. E o piesa deosebita.
Cum a fost deja mentionat, ceasul nu a fost "issued"adica atribuit oficial. La sfarsitul anilor `30, in contextul progreselor realizate de aviatie, s-a inregistrat un adevarat hipe al ceasurilor de tip pilot, zeci (poate chiar sute) de producatori fabricand ceasuri de acest tip. Diferentele de calitate sunt insa imense; de la mecanisme simple cu esapament cu cilindru pana la cele in grad de cronometru.
Nu trebuie uitat ca aviata acelor ani era un domeniu elitist in care aveau acces doar cei cu un anumit nivel financiar, acestia cumparandu-si singuri ceasurile.

Mai jos cateva ceasuri tip pilot din aceeasi perioada:

ceasuri tip 1938.jpg


Si un Longines din 1916 (cal 13,34) in carcasa Borgel din argint care functioneaza uimitor de precis si astazi

Longines 13,34.jpg
 

Mihaieros

Member
Pfff ... Breitlingul asta arata grozav... Ma intreb daca a fost restaurat sau s-a pastrat atat de bine... Fa... si anume Bulos. Felicitari Catalin.
 

cumanul

New member
Pfff ... Breitlingul asta arata grozav... Ma intreb daca a fost restaurat sau s-a pastrat atat de bine... Fa... si anume Bulos. Felicitari Catalin.
Salutare Mihai! Cum se vede coroana este pusa in anii din urma si parca si geamul a fost schimbat. Altfel, in afara de revizie, nu au mai fost interventii de cand e in posesia mea (de vreo 11 ani). Da-mi voie sa zic ca Zenith-ul e si mai fain si mai interesant!
 
Sus